Шукати в цьому блозі

понеділок, 15 серпня 2016 р.

Як змінилась програма інформатики у початковій школі?

ІНФОРМАТИКА, НАТАЛІЯ САРАЖИНСЬКА


Розвантаження та осучаснення програми початкової школи з курсу "Інформатика" насамперед було спрямоване на підтримку решти навчальних предметів.
Приміром, електронні карти, атласи, які ми радимо використовувати, дотичні до природознавства.
Електронне читання допоможе у вивченні
 української мови та літературного читання як шкільних предметів.  
Перегляд в мережі картин художників та віртуальні подорожі музеями стануть у нагоді в образотворчому мистецтві. Все це учень тепер вивчатиме на уроках інформатики.
Загалом, з програми вивчення інформатики видалено 11 тем, не додано жодної нової теми. Багато з них осучаснені.
До прикладу, тему "Складові комп’ютера", що вивчалася в другому класі, видалено, як результат численних побажань дописувачів на EducationalEra. Позаяк на зміну стаціонарним комп’ютерам зараз прийшли планшети, смартфони та ноутбуки…
Комп’ютерного забезпечення часто не вистачає для усіх початкових класів. Тому, розвантажуючи програму, ми керувались тим, щоб діти могли на уроках інформатики користуватися й власними ґаджетами.
В другому класі була тема "Історія обчислювальної техніки", яку ми вилучили зовсім. Вона не відповідає віковим особливостям сприймання дитини молодшого шкільного віку.
Ми спрощували терміни. Наприклад, до терміну "інформація" існують синоніми, як-от "повідомлення", "відомості" та "дані".
В деяких випадках науковці забороняли використовувати слово "інформація". Наприклад, новини містять не "інформацію", а "відомості". Для дитини ці чотири абстрактні поняття досить складно навчитись розрізняти по-науковому. Сприймати абстрактні поняття людина починає лише з 10 років.
Щодо теми "Об’єкти" та словосполучення "значення властивостей об’єктів", то чомусь автори підручників вирішили, що термін дитині потрібно вживати у своєму мовленні. Знову ж таки, це поєднання трьох абстрактних понять. Ми їх вилучили.
Слова "процес", "операція" були замінені терміном "дія". Це доступна для дитини мова.
В "Державних вимогах до рівня загальноосвітньої підготовки учнів" програми відтепер з’явилась частина "Учень/учениця використовує в своєму мовленні" до кожної теми, щоб уникнути бажання авторів підручників використовувати складні терміни знову.
Це мають бути звичайні слова: "Інтернет", "браузер" тощо.
Програма з інформатики була оновлена з дотриманням принципу концентричності. Приміром, тема "Графіка" розглядалась лише в другому та четвертому класах.
Тепер вона є з 2-4 класи включно. Діти можуть малювати не лише в одній програмі, що встановлена на стаціонарному комп’ютері, а в різних графічних редакторах.
А ще учні можуть вчитися змінювати фото в мобільних додатках. Вчитимуться орієнтуватись в електронних картах, щоб принаймні в 4-му класі мати змогу визначити свій шлях, використовуючи ґаджети.
Також ми додали до теми "Текст" такі дві підтеми: "Сприймання тексту в електронних книгах" та "Орієнтування в списку книг електронної бібліотеки".

Немає коментарів:

Дописати коментар